[Linux] Mail Server

From: Mert İzgil (linux@hebux.com)
Date: Wed 13 Apr 2005 - 16:15:20 EEST

Merhabalar,

Fedora Core 3 kurulu sistemimde ofis için lokal sunucu kuruyorum. Bu sunucuda mail server hizmetide vermek istiyorum. Amacım serverın her 10 dk da bir mailleri kendine fetch etmesi, benimde bu mailleri clientlerdan çekebilmem. Fakat bunla ilgili ayrıntılı bir döküman bulamadım. Kendi çabalarımla fetchmail programı yardımıyla bu işi biraz hallettim. Fetchmail sunucuya çekiyor mailleri ve ben bunları webmin yardımıyla sendmail'in box'ında görüyorum. Fakat ben sunucuya bağlanmakda sorun yaşıyorum. Sunucuda sendmail çalışıyor görünüyor. Sadece 25 port'u açık 110 port'u kapalı gözüküyor. Clientler nasıl server'a bağlanıp bu mailleri alacak. İlla sendmail olmak zorunda değil qmail de kurup onun üstünden çalışırım yeter ki bu sorun çözülsün.

Teşekkürler,