Re: [Linux] root password

From: Necati DEMiR (ndemir@demir.web.tr)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 14:34:27 EEST

>RedHat 9.0 kurdum dün bilgisayarima. kurulum esnasinda root
>passwordunu verdim. birde user yarattim.
>simdi login screende username root girip passwordu yazdigimda kabul
>etmiyor. yarattigim username ve password ile girince kabul ediyor.
>Grub'in command screeninda linux1 yazdigimdada "unrecognized command" diyor.
>
>root passwordunu kabul ettirtmem yada yeniden belirlemem icin ne yapabilirim. ?

Herhangi bir live cd ile ya da herhangi bir linux başlangıç cd(rescue
system modunda) si ile sistemi başlatın. Sonra da sisteme chroot olun.
#chroot /dev/hdax ---> x sizin linux u nereye kurduğunuzu gösteriyor
ardından root parolasını belirleyim
#passwd
Yeni parolanızı girin.
Sonra da chroot tan çıkın.