Re: [Linux] tv-out (svideo), xf86config veya bash script sorusu

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 10:23:57 EEST

Selamlar..

> Gunaydin..
>
> TV'ye de LCD'ye de goruntu veren ayri konfigurasyonlarim var; ancak
> x'i kapatmadan bunlar arasinda switch etmekte sorun yasiyorum. Bu
> yonde ugras verecegiz, degil mi?

Öncelikli olarak sorun, TV ve VGA arasındaki Video Bridge denen düzeneği
devreye sokmak. Bunu yapınca her şeyi (nerdeyse) yapmak mümkün.

Yani, bir şekilde öncelikle TV Ve LCD'yi aynı anda bir şeyler gösterir
hale getirmek gerekiyor. Bundan sonra zaten öyle bir şeye ihtiyaç
olmayacaktır. Sanırım TV'yi film seyretmek için kullanıyorsunuz. Ben
mplayer için bir "mplayer-tv" scripti yazdım:

#!/bin/bash
export DISPLAY=:0.1
mplayer -fs $@

Bu kadar, gerçi utanırım bunu "yazdım" demeye. Ama kestirme bir çözüm.
MPlayer yerine mplayer-tv ... yazınca film TV'de çıkıyor, oğlan izliyor
bende kendi işlerime bakıyorum.. Benim şansım, masaüstü ve Nvidia
kullanıyor olmak...

Saygı ve sevgiler..