Re: [Linux] Suse 9.2 pro...

From: Oğuz Eren (ogzeren@gmail.com)
Date: Tue 05 Apr 2005 - 22:46:09 EEST

Selam,

SuSE'ye ozgu rpm'ler indirebileceginiz birkac adres var:

Birincisi, ozellikle kde kullanicilari icin http://packman.links2linux.org/
Ikincisi, gnome kullanicilari icin http://usr-local-bin.org/rpms/
Bunun disinda bircok dagitima yonelik olan http://rpm.pbone.net/ de
iyidir, cok yavastir ama rpm'lerin icindeki dosyalari da
aratabilirsiniz.

dvd, divx filan izlemek istiyorsaniz packman'den bir miktar download
ve kurulum yapmaniz gerekiyor.

(dvd kullanmiyorsaniz 2-4 maddelerini atlayin)

1. Yukluyse sisteminizden kaffeine ve xine-lib'i kaldirin.
2. packman / libraries sayfasina girin.
3. libdvdcss2'yi kurun. Bunu kurmak biraz dertlidir, asagida detay aciklama var.
4. libdvdread ve libdvdnav'i da kurun.
5. packman / multimedia / xine (en ustteki link) sayfasina girin.
6. xine-lib sayfasina girin
7. En altta "additionally needed packages" listesindeki rpm'leri
kurun. Bunlarin ilki tum codecleri (divx, xvid vs.) iceren yuklu bir
pakettir.
8. Bunlar bitince xine liblerini kurun. "a" maddesindeki zorunludur,
digerleri tercihe gore degisir.
9. libler tamamsa yine packman'den kaffeine'i kurun.

libdvdcss olayi: acik kaynak kodlu bir dvd decoder uygulamasini
dagitmak yasak oldugundan packman'de sadece libdvdcss2.nosrc.rpm var.
Ama videolan'in sitesine link verilmis, oradan tar.bz2'yi indirin,
packman'de sunulan rpmbuild komut satiri ile kolayca libdvdcss2.rpm'i
olusturup kurabilirsiniz.

SuSE iyidir.. 9.2'nin dergi hediyesi yarim bir dvd'si ile idare
ediyorum ama nasilsa 9.3 geliyor yakinda :-)

Sevgiler..