[linux-baslangic] Re: Yedekleme Hk.

From: Osman Yozgatlıoğlu (osman.yozgatlioglu@datassist.com.tr)
Date: Thu 30 Sep 2004 - 10:37:26 EEST

Selamlar,

Şirketimizde tüm hizmete özel dosyalar samba sunucu üzerinde tutuluyor.
Her çalışma grubunun kendi dizini var. Her kullanıcının da kendine ait
bir klasörü var samba üzerinde. Bunları T: V: gibi sabit sürücüler
olarak tanımladım.
Kullanıcılar tüm çalışmalarını samba sunucu üzerinde yapıyorlar.
Her gece sunucuda artan yedekleme yapıyorum.

Sanırım siz kullanıcılar yerel dosyalardan çalışsın ama samba sunucuda
yedeklensin istiyorsunuz. Kullanıcılar çalışırken yapacağınız yedekleme,
amacına hizmet etmeyen bir çalışma olacaktır. Hem bilgisayarların ve
ağın yüklenmesi açısından hem de o anda kullanılan dosya olabileceği
ihtimaliyle. Çalışma saatleri dışında yapılacak yedekleme çalışmasında
ise hedef bilgisayarların kapalı olabilmesi gibi bir sorun çıkacak
karşınıza.

Eski şirketimde masaüstünde bir link ve arkasında çalışan bir script ile
herkesin mesaiden çıkmadan birkaç dakika önce önceden tanımladığım
klasörleri sunucu üzerine kopyalamalarını sağlamıştım. Ama bu da insan
faktörünü işin içine sokuyor ki sistemdeki en kararsız öğe. Özellikle
sorunların çoğunun kazara silinen dosyalar olduğunu düşündüğünüzde.

Tavsiyem, eğer grafik benzeri yoğun dosya kullanımı isteyen uygulamalar
çalıştırmıyorsanız, tüm bilgilerinizi samba sunucu üzerinde tutun. Ofis
uygulamaları zaten çok az bir ağ yoğunluğu oluşturmakta. 50 kullanıcılı
ağda 100 mbit altyapı sorunsuz çalışmakta.

İyi çalışmalar,

--
*Osman Yozgatlıoğlu*
Sistem Destek Sorumlusu