[linux-baslangic] Re: tv kartim ve StarTV

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 29 Sep 2004 - 10:51:57 EEST

Selamlar..

> SE7 Star
SE6 - S Bandı, LOW, 139-146 MHz
SE7 - S Bandı, LOW, 146-153 MHz
SE8 - S Bandı, LOW, 153-160 MHz
SE9 - S Bandı, LOW, 160-167 MHz

SE10 icin bir sey soylememissiniz, onun dogru oldugunu farzedelim.

Bu, 140..170 MHz araligi, Tunerler icin LOW/HI degisimi bolgesinde yer
alir. Ornegin,

TEMIC 4002, 140.25 MHz
PHILIPS FI1216, 168.25 MHz
TEMIC PAL_BG, 141.00 MHz

Gibi.. Bu kalabalik su anlam tasir. TEMIC PAL_BG tuner, 141 MHz'e kadar
VHF-LO Band calisacak. Bu frekanstan sonra SE7 (146 MHz) icin VHF-HI
Banda gececek. Eger tuneriniz TEMIC ise bu boyle olacak, PHILIPS ise
boyle olmayacak. Tuner VHF_LO'da kalacak..

Kisacasi, bu sorunun en olasi kaynagi olarak VHF-LO Band sonunda
TUNER'in yanlis devreye girdigi kanisi goruluyor. 168 MHz (SE10) icin
frekans dogru (olmali, SE10 calisiyor sanirim). Demekki Treshold'u 168
MHz civarinda olan bir tunere sahipsiniz..

tuner.c icinden bakinca, PHI FI1216'nin HI/LO Treshold frekansinin bu
degere cok uygun oldugunu goruyoruz. Buda tunerin modeli hakkinda bir
tahminde bulunmamiza imkan sagliyor.

Eger, bttv'yi yuklerken "tuner=3" seklinde parametre eklersek, bu
tahminimizi dogrulama sansi bulabiliriz.

Sizin ozelinizde soyle bir durum sozkonusu olabilir. Eski 2.4
kernelinizde bu bilgi /etc/modules.conf icersinde tutuluyordu. 2.6 ile
bu bilgi /etc/modprobe.conf icine yerlestirildi. Eski modules.conf
icersinden ilgili parametreleri okuyabilirsiniz saniyorum..

Sorunun cozulup cozulmedigini belirtirseniz mutlu oluruz..

Saygi ve sevgiler..