[linux-baslangic] Re: Fwd: Re: Server yenileme

From: Erkin Tek (erkintek@yahoo.com)
Date: Fri 24 Sep 2004 - 00:19:15 EEST

1200 kisinin mailini tutuyorsunuz. Daha proesyonel bir
yardım alsanız? Hani evde kendi serverinizi tutsanız,
"çökerse çöksün", "bir de şunu deneyim" mantığınızı
anlayacagım. 1200 öğrenci, ilkokul ögrencisi dahi
olsa, herkesin özel alanı ve bırakın bir kaç gün
iletişimden kopmasını göze almayı, siz daha iyi
servere geçmek uğruna belki bilgelerin hepsini
kaybedeceksiniz.

Kendi okulumun hesabımda iki dersimin .c kodlarını ve
raporlarını, temp. dosyalar, 6yıl öncenin bile
mailleri var! Bunları kaybetmek istemezdim. Hele tez
yetiştirirken, bir byte'ı kaybetmeyi bırakın, bazen 1
saatlik offline bile sorun oluyo. Kusura bakmayın
biraz duygusal yaklaştım. Ama forumdan taşınan suynan
rh9 bile olsa dönmez.

Dediğim gibi önce kendi evinizde tecrübe edin,
sorunları kendiniz yaşayın, mesela kopyalarken tüm
dizinleri kopyalamak için root olacaksınız,
kopyalayınca tüm dosyalar root kişisine ait olacak
1200 kullanıcıya tekrar kendi dizinlerine sahiplik
atamak durumunda olacaksınız.

1200 öğrencisi olan okul, iki üç günlüğüne birini
kiralasın! Hem bir deyiş var: Özgür Yazılım, Beleş
Bira değil!