[linux-baslangic] Re: fedora dil problemi.

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 21:13:42 EEST

Çarşamba 22 Eylül 2004 22:00 sularında, Dogan Tankisi şunları yazmıştı:
> fedora core 1 kullaniyorum sistemi kurarken turkce dil senecegini
> secmistim. sistem uzaktan baglandigim zaman putty ile , ornegin yanlis
> bi komutmu yazdim veya yetkim olmayan bi komutumu yazdim.. altta
> açıklama veriyor ya işte erişim hakkınız yok
> türkçe karakterler oldugu
> için okunmuyor. bunu ingilizceye nasıl çevirebiliriz? sistem
> in
> açılışında ingilizceyi seçiyorum ama değ
> işen bişey olmuyor.

Selam,

Uzaktan bağlantıda bağlantı sırasında kullandığınız kullanıcının
ev dizinindeki .bash_profile ve .bashrc dosyalarında bulunan
komutlar çalıştırılarak ortam hazırlanır. .bash_profile dosyasına
export LANG="en_US"
gibi bir satır yerleştirirseniz, bir daha bağlandığınızda sizi
ingilizce bir ekran karşılar. Sistem dilini değiştirmeniz gerekmez.
Bunu yapmak istemiyorsanız komutu bağlandığınızda da verirseniz
sonuç aynı olur. Kabuk gerekli ayarlamaları yapar.

Esen kalın,
Nilgün