Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: Emre Kadıoğlu (emrek@gawab.com)
Date: Thu 28 Oct 2004 - 14:05:49 EEST

Hocam bahsettiğin sorun bir tek arts ya da esd kullanarak çözülüyor.
yani sorun driverda aynı sorunu ben yaşadığım için biliyorum anakartın
ne benim anakart asus a7n8x-vm chipset nforce2 nvsound kitleniyo
i810_audio cızırtı yapıyo ve snd-intel8x0 sadece tek ses alarak
çalışıyor bunu halletmek içinde alsanın kaynaklarını arts ya da esd ye
kullandırıyorsun kullandığın programları da arts a yönlendiriyorsun
şimdi kde nin denetim masasından ses sekmesine gelip ses sunucusunu
etkinleştir gibi bir şey olması lazım bunu yaptıktan sonra apt-get
install xmms-arts dediğin zaman xmms ayarlarından output plugin olarak
arts pluginin seçiyorsun mplayer da diğer uygulamalarda da aynı şeyi
yapıyorsun sorun düzeliyor. Bu arada ses kalitesini etkileyen bir kaç
faktör var ses sunucusunu etkinleştir dediğin yerde iki tane ayar çubuğu
var burdaki değerlerle oynadığın zaman bilgisayarın performansına ve ses
kalitesine etki ediyor