Re: [Linux] qt programlarını gnome temalariyla calsitirmak

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 25 Oct 2004 - 12:01:34 EEST

Merhaba,

On Sat, 2004-10-23 at 21:58 +0300, Emre Kadıoğlu wrote:
> hayır şöyle örnek vereyim kde uygulamalarını ya da qt kullanan
> uygulamalar kde nin keramik temasıyla açılıyor benim demek istediğim
> control (denetimler) temasının gnome da kullandığım temayla aynı olması
> kde de böyle bir şey var gtk styles adıyla gnome da bunun benzeri varmı
> onu merak ettim

Aslında istediğiniz şey bahsettiğinizin tam tersi.

GNOME, ekranda gördüğünüz nesneleri görüntüleyebilmek için Gtk+ adında
bir kütüphaneyi kullanır. Bu kütüphane de tema motoru (theme engine)
adındaki eklentileri (plugin) destekler.

gtk-qt adındaki tema motoru, Gtk+ kütüphanesinin ekrandaki nesnelerin
çizimini kendisi yapmayıp, doğrudan kendi içerisinde Qt kütüphanesindeki
fonksiyonları çağırmasını sağlar. Bu olay, tamamıyla Gtk+ kütüphanesinin
bir özelliği ve esnekliği. Ama belirtmeliyim, bu tema motorunu kullanmak
muhtemelen uygulamalarınızın tükettiği toplam belleği bir miktar
artıracaktır. Bence kullanmayın.

Aynı özelliği bildiğim kadarıyla Qt henüz sağlamıyor (en son baktığımda
böyle birşey yoktu ama gözlüklerim pek ince değildir, gözümden kaçmış
olabilir).

Buna karşın, kullandığınız GNOME teması her ne ise, muhtemelen KDE için
de aynı temayı birileri hazırlayıp paketlemiştir. KDE'ye ilgili temayı
kurup ayarlayın. GNOME ve KDE uygulamalarınız (RedHat [BlueCurve] ve
Mandrake [Galaxy]'de olduğu gibi) en azından birbirlerine benzer
görüneceklerdir.

Daha iyisi, kullandığınız KDE uygulaması her ne ise, muhtemelen aynı işi
yapabilen GNOME için daha yetenekli ve derli toplu bir uygulamayı
birileri oturup yazmıştır ;)

İyi eğlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/