[linux-baslangic] virtual hosting ve www onekleri

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Mon 11 Oct 2004 - 00:04:23 EEST

Merhaba,

Apache dokumantasyonunda dynamic mass hosting basligi altinda anlatilan metodla apache sunucumu konfigure ettim. Simdi verdigim dizinde yeni bir alt dizin actigimda otomatikman yeni bir domain eklemis oluyorum apache'ye. Silince de gidiyor.

Apache icin gerekli satir:
VirtualDocumentRoot /var/www/%0

Dizin yapisi:
/var/www/www.domain1.com
/var/www/www.domain2.com

Burada hersey iyi hos, ama www olmayan istekler dogal olarak cevapsiz kaliyor cunku yukaridaki konfigurasyonda %0 yerine dosya ismini aynen koyuyor ve dolayisiyla www olmayan isimler olmadigindan calismiyor.

Benim buldugum cozum klasor isimlerinin basinda www olmayan hallerini sembolik link olarak eklemek. Ama bunu yapmanin baska yolu olabilir mi diye arastiriyorum.

Mod_Rewrite icinde belli kurallar cercevesinde bir seyler yapilabiliyor. Ama ben nasil kullanacagimi cozemedim. Dokumantasyonu bir kac kere bastan sonra inceledim ama isik yanmadi.

Fikriniz var mi?

Saygilar.