[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic]SUSE ADSL problemi

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 13:07:22 EEST

Merhaba
03-10-2004 Pazar günü saat 09:19 sularında, tolga@istanbul.edu.tr dedi
ki:
> *IP alamamasi derken internete cikamamak degil modeme dahi baglanamiyordum
> =2E
> linuxnet'te verdiginiz linkteki gibi gercekten sanki dhcpcd calismiyordu
> ama hic elle calistirmayi denemedim network'u yeniden baslatmaya calistim
 Denediginiz kartlarin marka-modeli nedir?

> ama oda bir ise yaramadi=2E komik tarafi yast'ta network ayarlarini
> degistirdigimde ssadece writing configuration gibi birsey yaziyor fakat
> activating network gibi birsey cikmiyordu=2E tabii bilgisayara kendim bir
> IP
> atasamda problem cozulmuyor=2E
 Root olarak dhcpcd yazinca olmuyorsa ve elle ip girmeye
calisacaksaniz,modemin otomatik ip atama ozelligini (dhcp-server)
kapatin.Modem ayarlarinda bridge-mode secenegini aktif hale
getirin.Modem bridge-mode da iken Suse'ye elle ip yazip deneyin.

> birde online update'i sadece iki kere yapabildim (ikisinde de problem oldu
> )
> fakat ikisindede butun paketleri sectim tek tek yapmayida deneyebilirim
> aslinda ya da netowrk ile ilgili update'leri yapmayabilirim=2E
 Aslinda Suse bu gibi durumlara hazirliklidir ama paketlerin,cdlerin
saglam oldugunu ve en azindan paketlerin configure (paket ayarlamalari)
edilmis olduklarini varsayar.Geriye kalan kullanici hatalarini diger
dagitimlara gore buyuk oranda giderebilir.Sorun guncellenen paketlerde
olabilecegi (hatali paket) gibi guncellemeden sonra degismesi gereken
conf dosyalarindan da olabilir (Elle ayar yapmaniz gerekebilir).Sorunun
tam olarak neden kaynaklandigini buldugunuzda,varsa cozumuyle birlikte
yazabilirseniz sevinirim.

> yardimlar icin cok cok tesekkurler
> tolga
 Kolay gelsin.