[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic]SUSE ADSL problemi

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 01:00:21 EEST

 Merhaba
03-10-2004 Pazar günü saat 00:21 sularında, Cem Kamil Kulekci dedi ki:
> Evet bu Suse'ye özel bir problem. Sorunun kesin bir çözümü yok.
 Galiba Suse'ye ozgu bir problem degil.
http://www.linuxnet.com.tr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1148&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight

> [...]
> çalıştığı esnada muhtemelen "waiting for mandatory ethernet devices"
> tarzında birşey yazıyor ve paşalar gibi 15 den 0'a kadar sayıp bişey
> bulamıyordur. (en azından benim yaşadığım sorun böyleydi) Hemen kıvrak
> Türk zekası ile bir çözüm ürettim (malum ankesörlü telefonları
> yumruklayarak çalıştıran dünya üzerindeki en özel milletiz:) tam Suse
> 15'den 0'a kadar saymaya başladığı esnada bilgisayarınızı kapatın.
> Ardından hiçbişey yokmuş gibi tekrar açın. Bu kez F2'ye bastığınızda
> Suse kartınızı tanıyacak ve DCHP aracılığı ile (eğer kullanıyorsanız) IP
 :)
Sistem ip almadan acildiktan sonra konsolda root olarak dhcpcd yazinca
ip alabiliyor muydu?

> Ne yazıkki bazı kartlar ile yaşanan bir problemdir bu. Özellikle
> notebook kullanıcısı iseniz daha çok yaşama ihtimaliniz var. Suse
> portala da bu soruyu ilettim ama kendileri de bir çözüm üretemediler ne
> yazık ki. Bir sonraki sürümde bu problem ortadan kalkmış olur sanırım
 Bu kartlarin -ozellikle notebooklara ait olanlarin- marka ve modelini
yazabilir misiniz?Ayrica Suse portaldan herhangi bir cozum onerisi geldi
mi (Sunu yapin,bunu yukleyin vs)?
Bu sorun guncellenen cekirdek yuzunden olabilir mi?Hangi paketlerin
neden oldugunu hatirliyor musunuz?

> Kolay gelsin
>
> Cem

 Iyi calismalar.