[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic]SUSE ADSL problemi

From: Cem Kamil Kulekci (editor@penguen.web.tr)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 00:21:28 EEST

tolga@istanbul.edu.tr wrote:

>merhaba,

Merhaba

> [...]
>
>problem su; suse'nin online update'ini yaptiktan sonra suse router'dan IP
>alamamaya basliyor=2E once problemin network kartindan oldugunu dusundum
>ancak 3 farkli kartta da ayni problemi yapti=2E dahasi sistemi tekrar
>kurdugumda da problem tekrarladi=2E ancak red hat 7=2E3 kurdum hicbir prob
>lem
>yoktu daha sonra tekrar suse'yi kurdum yine herhangi bir problem olmadi=2E
>

>anlayabildigim kadariyla problem suse'nin online update'ni tamamlayinca
>oluyor ancak bundan emin degilim=2E problemin suse'ye ozel mi oldugunu gor

Evet bu Suse'ye özel bir problem. Sorunun kesin bir çözümü yok.
Muhtemelen açılış esnasında F2'ye bastığınızda ağ kartlarını tanımlamaya
çalıştığı esnada muhtemelen "waiting for mandatory ethernet devices"
tarzında birşey yazıyor ve paşalar gibi 15 den 0'a kadar sayıp bişey
bulamıyordur. (en azından benim yaşadığım sorun böyleydi) Hemen kıvrak
Türk zekası ile bir çözüm ürettim (malum ankesörlü telefonları
yumruklayarak çalıştıran dünya üzerindeki en özel milletiz:) tam Suse
15'den 0'a kadar saymaya başladığı esnada bilgisayarınızı kapatın.
Ardından hiçbişey yokmuş gibi tekrar açın. Bu kez F2'ye bastığınızda
Suse kartınızı tanıyacak ve DCHP aracılığı ile (eğer kullanıyorsanız) IP
adresi almaya çalışacaktır.

Ne yazıkki bazı kartlar ile yaşanan bir problemdir bu. Özellikle
notebook kullanıcısı iseniz daha çok yaşama ihtimaliniz var. Suse
portala da bu soruyu ilettim ama kendileri de bir çözüm üretemediler ne
yazık ki. Bir sonraki sürümde bu problem ortadan kalkmış olur sanırım

Kolay gelsin

Cem