[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic]SUSE ADSL problemi

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 00:10:35 EEST

 Merhaba
02-10-2004 Cumartesi günü saat 22:20 sularında, tolga@istanbul.edu.tr
dedi ki:
> merhaba,
>
> e-con'un 4 portlu adsl modemini kullaniyorum=2E ve sistemimda suse 9=2E1 y
> uklu=2E
>
> problem su; suse'nin online update'ini yaptiktan sonra suse router'dan IP
> alamamaya basliyor=2E
 Modemin routing tablosuyla pek isiniz olmuyorsa biz ona kisaca
adsl-modem diyelim.Adsl-modem otomatik ip atiyor mu?Modemi resetleyince
ve Suse'yi ip alacak sekilde tekrar ayarlayinca bir degisiklik oluyor
mu?Belki de modem/dsl baglanti askida kalmis olabilir.ifconfig
ciktisinda gorunen nedir?
> once problemin network kartindan oldugunu dusundum
> ancak 3 farkli kartta da ayni problemi yapti=2E dahasi sistemi tekrar
> kurdugumda da problem tekrarladi=2E ancak red hat 7=2E3 kurdum hicbir prob
> lem
> yoktu daha sonra tekrar suse'yi kurdum yine herhangi bir problem olmadi=2E
 Suse online update yaptiktan sonra olusan bu hatayi yast ile gidermeye
calistiniz mi?Yast'tan network ayarlarini uygun bir sekilde yapinca
duzelmiyor mu?Sistem acilirken -networkle ilgili kisimlarda- herhangi
bir hata mesaji veriyor mu?

> anlayabildigim kadariyla problem suse'nin online update'ni tamamlayinca
> oluyor ancak bundan emin degilim=2E problemin suse'ye ozel mi oldugunu gor
> mek
> icin yarin fedora kuracagim=2E
 Eger sorunun Suse'de oldugunu dusunursek :
Online update yaparken paketleri tek tek guncelleyip hataya sebep olan
paket ve ya paketleri tespit edip Suse listelerine raporlayabilirsiniz.

 Suse yansilarinin cogu yurt disinda oldugundan,eger cok hizli bir
hattiniz yoksa,paketleri tek tek guncellemek daha faydali olabilir.

> ancak merak ettigim daha once boyle bir problem ile karsilasan ya da bana
> yardim edebilecek var mi?
 Ip alamama durumunda makinayi cd den calisan bir dagitimla (Knoppix
olabilir) actiginizda ayni hatayla karsilasiyor musunuz (Knoppix'te
/etc/resolv.conf u ayarlayin)?
Tam emin degilim ama ip alamama sorunu internete cikamama sorunu olarak
algilaniyor olabilir mi?Cunku dhcp-client paketleri guncellendikten
sonra /etc/resolv.conf'u tekrar duzenlemeniz gerekebilir.Yani belki dns
cozumlenemiyordur.

> cok cok tesekkurler
> tolga
 Kolay gelsin.