Re: [Linux] debian linux nerde?

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 18:26:38 EET

On Sun, 2004-11-28 at 15:22 +0800, =?iso-8859-1?B?emVrZXJpeWEga2/n ?=
wrote:
> Herkese iyi çalýþmalar.

Merhaba,

> Bir kaç senedir linux ile ilgileniyorum.Çeþitli daðýtýmlarý denedikten
> sonra en son biligisayarýma Knoppix 3.6 sürümünü kurdum ve bu
> vesileyle artýk Debian Linux kullanmaya kara verdim.Fakat Debian
> Linux'un son ve tam sürümünü nerden bulabilirim?Internetten indirmek
> gibi bir çözüm çok olanaklý deðil sanýrým zira 7 cd yada son versiyon
> olan Sarge için 14 cd gibi boyutlardan bahsediliyor.www.linux34.com da
> tam sürüm yok sanýrým.Yardýmcý olabilecek arkadaþalara þimdiden
> teþekkürler.

Öncelikle,

        http://skyblue.gen.tr/blog/debian.html

adresinde Debian ile ilgili birşeyler yazmıştım. Okumaya buradan
başlayıp bazı terimlerin ne olduğunu öğrenmek sanırım yararlı olabilir.

Ben yerinizde olsam tam sürüm diye birşey aramazdım. Debian sarge'in
~110 MB boyutunda bir netinstall ISO image dosyasi var. Onu kullanarak
önce "Debian-base" yani diğer programları kurmanızı sağlayacak temel
paket sistemini kuruyorsunuz. Sonra Debian installer sisteminizi amacına
uygun yapılandırmanıza yardımcı olacaktır. İster sunucu, ister masaüstü
ortamı (GNOME veya KDE gibi) yazılımlarını kolaylıkla kurabilirsiniz.

BoÅŸuna 14 CD'lik seti edinmeyin. CD'ler elinize ulaÅŸana kadar CD'deki
paketlerin yeni sürümleri çıkacak. Vakit kaybı bence.

Sisteminize Debian/testing kurabilmek için muhtemelen ~300 MB kadar
dosya download etmeniz gerekecek. EÄŸer OpenOffice.org da eklersek
herhalde ~500MB kadar bir download yeterli olacak. Bağlantınız o kadar
kötü mü? En azından 128k ADSL ile 2-3 saatte kolaylıkla Debian
kurabilirsiniz diye düşünüyorum, Türkiye'deki Debian yansılarını
kullanarak.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/