[Linux] Re: Re: Aynı dosyaya birden fazla istek

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 18:08:30 EET

merhaba,

cozum olarak yine kendinizin bir betik hazirlamasini onerecegim size.
ufak tefek farklar olmak uzere, bir oncekinden pek de farkli olmayacak:

/* {{{ Ayni anda ziplerime bir kisi erisebilsin */

$istenenZip = $_GET["dosya"];
/*
 * $istenenZip adli degisken uzerinde guvenlik amacli
 * bir kac regex calistirip, script'in istenmeyen dosyalari
 * da gondermesini engelleyin.
 */

/*
 * Hatta yukaridaki comment'te gectigim kontrol icin kesin
 * bir cozum uygulamak icin, zip dosyalarini asagidaki gibi
 * bir array icinde tutabilirsiniz.
 *
 * yok benim cok fazla zip dosyam var, ben bunlari elle yazamam
 * diyorsaniz, o zaman opendir() fonksiyonu ile, dizin icindeki
 * zip dosyalarini teker teker bulup onlar uzerinde islemler
 * yaparsiniz.
 */
$zipFileList = array();

/*
 * kilit dosyasi varsa DENIED don
 */
if ( is_file($lockFile) ) ...

/*
 * kilit dosyasi yoksa biz bir tane yaratalim
 */
else ...

/*
 * zip dosyamizi simdi pasa pasa gonderebiliriz
 */

/* }}} */

gorulecegi uzre bu kod, o sizin istediginiz:
  "Aynı zamanda linux.zip adlı dosyayı çekerken ikinci
  kez(flashget gibi programlarla) çekememeliyim"
ozelligini de sagliyor.

iyi calismalar.