Re: [Linux] postgresql LOCALE hatası

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 23 Nov 2004 - 10:57:46 EET

Merhaba,

On Tue, 23 Nov 2004, Ahmet Aksoy wrote:

> Postgresql'i dbMail için kullanmam gerekiyor. (dbMail, posta ve
> kullanıcı bilgilerinin MySql, PostGreSql gibi veritabanlarında
> tutulmasını sağlıyor.) Bir projede bu sistemi kullanmak amacındayım.
> Veritabanı olarak ta PostGreSql'in daha yetenekli olduğu, trigger vb
> özelliklere sahip bulunduğu anlaşılıyor.
> Projenin yapısı gereği Türkçe karakterlerin sistem tarafından tanınıyor ve
> kullanılıyor olması önemli. Çünkü yoğun bir şekilde arama, filtreleme vb
> işlemleri kullanılacak ve kayıtların pek çoğu da, Türkçe yazışmalardan
> oluşuyor..
> [...]

Eğer çok aceleniz yoksa 8.0 derim.... Sanırım 2005 başına sarkacak kararlı
sürümün çıkması ama örneğin ben beta2'yi bir üretim platformuna kurdum ve
şu ana kadar sorun çıkarmadı (ama çıkartmayacağı anlamına gelmiyor tabii
ki :) ) Bu sürüm, belirleyebildiğimiz tüm Türkçe sorunlarından kurtulmuş
olarak geliyor, ama tabii gözden kaçan birşey varsa onu bilemiyoruz.

Burada, glibc'nin son sürümünü de kullanmak önemli. PostgreSQL, sıralama
için gerekli desteği Linux'ta Glibc'den alıyor. Sanırım Ocak ya da Mart
ayında sıralama ile ilgili gerekli düzeltme Glibc'de yapılmıştı. Yani
olası olduğunca son sürüm bir dağıtımı da tercih etmeniz gerekebilir. Bu
konuda,
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-programlama/2004/May/0061.html

adresindeki iletiyi ve sonrasını
(özellikle
* http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-programlama/2004/May/0077.html
* http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-programlama/2004/May/0094.html
)

okuyabilirsiniz.

Mevcut durumda Türkçe aramada pek bir sorununuz olmaması gerekli; ama hem
initdb aşamasında ve hem de sıralama sırasında sorunlar yaşayacağınız
ortada.

Bu arada, 1 Aralık'ta Ankara'da PostgreSQL 8.0 semineri olacak, yeni
özellikle ile ilgili bilgilere orada ulaşabilirsiniz. Seminer ile ilgili
ayrıntılı bilgiyi http://seminer.linux.org.tr adresinden alabilirsiniz.
Ayrıca, pgsql-tr-genel@PostgreSQL.org listesine uye olabilir ve
sorularınızı oraya sorabilirsiniz.

Saygılar,
- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr
                         http://www.tdmsoft.com
                         http://www.gunduz.org