Re: [Linux] X'te Birden Fazla Ses ?

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sun 21 Nov 2004 - 01:10:35 EET

On Sun, 2004-11-21 at 00:31 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> X'te çalışırken (Slackware Current, X.Org 6.8.1, GNOME 2.8, nForce Audio
> - bu arada ALSA kernel içerisinde var, daemon olarak çalıştığında ses
> kartı bulamıyor, o yüzden rc.alsa'yı -x yaptım) örneğin XMMS
> çalışıyorsa, mplayer'dan ses alamıyorum. Yani ses aygıtını yalnızca bir
> program kullanabiliyor aynı anda ? Ben çok sesli bir sistem istiyorum.
> Yani aynı anda örneğin mplayer'da 4 tane klibi oynatıyorsam dördünün de
> sesi gelecek, bu arada XMMS açıksa çalmaya devam edebilecek falan....

esound, arts veya polypaudio kullanmanız gerekecek. Ayrıca kullandığınız
tüm yazılımların ses çıkışı için kullandığınız sistemi kullanmalarını
sağlayacak eklentileri seçmelisiniz. Örneğin XMMS için esd output plugin
kullanmanız gerekecek.

İyi eğlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/