[Linux] suse'den fedoraya gecis

From: tolga@istanbul.edu.tr
Date: Sat 13 Nov 2004 - 15:21:00 EET

merhaba,

daha oncede listeye gonderdigim gibi SUSE 9.1 kurulu bir server'im var
fakat server zaman zaman (network'den bagli iken ve genellikle yuksek
miktarda veri transfer ederken) kilitleniyor (bilgisayar sanki sonsuz bir
donguye girmis gibi surekli calismaya basliyor ve normal hicbir isi yapamaz
hale geliyor). network kartimi degistirmeme ragmen cozum bulamadim
(sistemin her turlu update'ini yapiyorum).

sonuc olarak birde fedora'yi denemeye karar verdim. ancak soyle bir sorunum
var bilgisayardaki diger partition'lar reiserfs formatinda. bunlara format
atmamda imkansiz oldugundan (zira butun bilgiler icinde) acaba fedora'ya bu
partitionlari gostermekte bir problem yasar miyim ya da herhangi bir
uyumsuzluk, performans dusuklugu olusur mu?

tabii sanirim format atmadan bu partitionlari ext3'e cevirmeme imkan yoktur.

sistemim P4 3.0ghz 3x120 GB hdd ve 512 MB ram var.

birde ide hdd'ye yuklu bir linux'um var bu sisteme Serial ata bir HDD
baglamak istiyorum, ilk defa serial ata hdd alacagim icin tam emin olamadim
bir problem olmaz degil mi?

cok cok tesekkurler
tolga