Re: [Linux] Fw: Mod Referrer

From: Serdar Şahin (serdar@hebux.com)
Date: Tue 09 Nov 2004 - 16:11:24 EET

Devrim bey linkim zaten o şekilde, fakat winamp'a geldiğinde winamp onu
yorumluyor ve sade linkini koyuyor file infosuna. Bunu medya server dışında
engellemem imkansız görünüyor. İmkanlı ise bile, yaklaşık 3 mb lık jinzora*
scriptinin derinliklerini inmem gerek bu sıfırdan bir şey yazmamk gibi
birşey..

Jinzora: Açık kaynak kodlu bir mp3 stream scripti.. Çok yönlü ve tam
istediğimi uygulayabildiğim script..

Benim istediğim ise sunucuda bulunan tüm mp3 lerin winamp ve xmms dışından
gelen tüm istekleri yorumlamaması. Sadece headerında winamp ve xmms varsa
yorumlasın ve çalsın.
Tabii ki bunu kandırmak mümkün ama o kadarınıda bilen ve uğraşan yapsın. Ki
yapmazlar zaten..

Amacım şu,
pexu.com adında kişisel bir rock portalı açıyorum. Mambo ve jinzora entegre
çalışıor.
İnsanlar fileinfosuna bakıp kendi sitesinde benim bw'mi kullanarak mp3
sitesi açsın istemiyorum.
Bunu mod_rewrite ile engelledim.
Fakat olayın içine flashget girince olmuyor download edebiliyor..
Tek tek herşeyi yasaklayıp sadece winamp ve xmms i bunun dışında tutmak
teoride doğru fakat pratikte çok zor görünüyor..

Onun yerine 2 tane user agent ismi verip (winamp ve xmms) geri kalanı
redetmesi daha mantıklı.

Fakat araştırdığımda bunla ilgili kaynak bulamadım. Bu konuda yardım
istiyordum..

İkinci ve ek olarak bazı özel yazılımlar varmış. Sunucu ile entegre çalışan.
Kesinlikle download'ı önleyen. Bunlar hakkında bilgisi ve örnek
gösterebilecek olan birisi varsa şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla,

Serdar Şahin