Re: [Linux] suid ve seri portlar

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sat 06 Nov 2004 - 14:02:34 EET

Selam,
Cumartesi 6 Kasım 2004 11:40 sularında, Emre Kadıoğlu şunları yazmıştı:
> Merhaba,
> debian testing-2.6.9-1-k7 kullaniyorum.
> Dün bir ups aldım markası tuncmatik digitec icinde linux unix freebsd
> vs vs icinde bir program var fakat programı çalıştırmaya
> çalıştırdığımda
> # upsilon status
> Error opening terminal: xterm.
> hatasını alıyorum bilgisayarda xterm yüklü hatta normalde xterm
> komutunu verince açılıyor fakat su - komutuyla root olup xterm i
> çalıştırmayı deneyince şu hatayı alıyorum
> # xterm
> [...]
suid biti etkin olsaydı aynı uyarıyı sıradan kullanıcı olarak
çalıştırdığınızda da alırdınız. su - ile root olduktan sonra
çalıştırmayın. Çalıştırdıktan sonra xterm içinde su - ile root olun.
O zaman sorun çıkmaz.

# chmod -s ./xterm

ile suid bitini (varsa) kaldırabilirsiniz.

Esen kalın,
Nilgün