[Linux] suid ve seri portlar

From: Emre Kadıoğlu (emrek@gawab.com)
Date: Sat 06 Nov 2004 - 11:40:39 EET

Merhaba,
debian testing-2.6.9-1-k7 kullaniyorum.
Dün bir ups aldım markası tuncmatik digitec icinde linux unix freebsd
vs vs icinde bir program var fakat programı çalıştırmaya
çalıştırdığımda
# upsilon status
Error opening terminal: xterm.
hatasını alıyorum bilgisayarda xterm yüklü hatta normalde xterm
komutunu verince açılıyor fakat su - komutuyla root olup xterm i
çalıştırmayı deneyince şu hatayı alıyorum
# xterm
Warning: This program is an suid-root program or is being run by the
root user.
The full text of the error or warning message cannot be safely formatted
in this environment. You may get a more descriptive message by running
the
program as a non-root user or by removing the suid bit on the
executable.
xterm Xt error: Can't open display: %s

şimdi ilk sorum bu suid biti nasıl kaldırırım ya da nasıl bu programın
normal çalışmasını sağlarım

ikinci soruma gelince bende bu programı çalıştıramadığım için diğer
programları denemeye karar verdim upsd nut powstatd gibi hiç biri seri
portla iletişim kuramadı bende setserial programını çekip kurdum
modprobe.conf a
alias /dev/tts serial
alias /dev/tts/0 serial
alias /dev/tts/1 serial
alias /dev/tts/2 serial
alias /dev/tts/3 serial

satırlarını ekledim bir sonuç alamadım hepsinde iletişim failed oluyor
seri portlarımın düzgün çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım ya da nasıl
çalışmalarını sağlamalıyım
ana kartım
asus a7n8x-vm nforce2 chipsetini kullaniyor

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler