[linux-baslangic] Re: Debian konsol- xserver - xmms problemleri

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sun 30 May 2004 - 12:57:01 EEST

Merhaba,

* Emre Kadıoğlu [2004-05-30 12:46:04+0300]
> Debian-2.6.5-1-k7-sid kullaniyorum ufak tefek ama sinir bozucu bir kac
> problemim var birincisi konsolda root olarak ls komutunu verdigim
> zaman butun dosya ve dizinler ayni renkte geliyor. dizinlerle
> dosyalari ayiramiyorum normal kullanici olarak konsolda ls komutunu
> verdigim zaman renkler istedigim gibi geliyor ama root olarak bu
> renkleri alamiyorum. kde yi root olarak acip terminal ayarlarini
> yapmama ragmen kesinlikle konsole da renk semasi kullanamiyorum.
> Linux renkleri xterm renkleri hepsini denedim bir sonuc alamadim. Bu
> ayari nasil yapabilirim.

Buna iliskin ayar .bashrc dosyanizda zaten olmali. Soyle satirlar
arayin:

        export LS_OPTIONS='--color=auto'
        eval `dircolors`

Tabii oncelikle .bashrc'nin .profile icinde okunduguna emin olun.

> Ayrica fedora da ya da mandrakede bash kabugunda tab tusuna bastigim
> zaman komutun optionlarini tamamlayan bash-completion isimli bir
> paket vardi fakat debian da bole bisi bulamadim. bu islemi yapabilecek
> baska isimli bir paket var mi ?

Debian bash paketi zaten bash_completion'la zenginlestirilmis olarak
geliyor. Bu ozelligi etkinlestirmek icin /etc/bash.bashrc dosyasinda
asagidakine benzer satirlarin basindaki commentleri ('#') kaldirin veya
bu satirlari .bashrc'ye ekleyin:

        if [ -f /etc/bash_completion ]; then
                . /etc/bash_completion
        fi

> [...]
> root la gui leri calistiramiyorum hep bu asagidaki hatalari aliyorum.
> kendi kullanici dizinimdeki .Xauthority dosyasini root dizinine
> kopyaladigim zaman bu sorun duzeliyor fakat her bilgisayari acip
> kapadigimda bu islemi tekrar yapmak durumunda kaliyorum. Sorun ne
> olabilir. Ben bi anlam veremedim.
> # opera
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
> opera: cannot connect to X server :0.0
>
> xmms
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server

Bu bir sorun degil, ozellik. X altinda root haklari gerektiren
islemleri 'sudo' ile yapmanizi oneririm.

> sadece sinir bozan dier problemim ise xmms i simge durumuna
> kuculttugum zaman ekolayzer ve playlist simge durumuna gelmiyor
> ekranda kaliyor. onlari da kapatmam gerekiyor. seceneklerinden
> kolay-tasima vs butun olasiliklari denedim bir turlu playlist ve
> ekolayzeri simge durumuna alamiyorum. kde -3.2 kullaniyorum xmms in
> stable-testing-unstable surumlerinin denedim 3 unde de ayni hatayi
> verdi. nasil duzeltebilirim.

Xmms kullanmadigimdan boyle bir tecrubem olmadi maalesef.

--
roktas