[linux-baslangic] Debian konsol- xserver - xmms problemleri

From: Emre Kadıoğlu (emrek@imeyil.com)
Date: Sun 30 May 2004 - 12:46:04 EEST

Merhaba,

Debian-2.6.5-1-k7-sid kullaniyorum ufak tefek ama sinir bozucu bir kac
problemim var
birincisi
konsolda root olarak ls komutunu verdigim zaman butun dosya ve dizinler
ayni renkte geliyor. dizinlerle dosyalari ayiramiyorum
normal kullanici olarak konsolda ls komutunu verdigim zaman renkler
istedigim gibi geliyor ama root olarak bu renkleri alamiyorum.
kde yi root olarak acip terminal ayarlarini yapmama ragmen kesinlikle
konsole da renk semasi kullanamiyorum. Linux renkleri xterm renkleri
hepsini
denedim bir sonuc alamadim. Bu ayari nasil yapabilirim.
Ayrica fedora da ya da mandrakede bash kabugunda tab tusuna bastigim zaman
komutun optionlarini tamamlayan bash-completion isimli bir paket
vardi fakat debian da bole bisi bulamadim. bu islemi yapabilecek baska
isimli bir paket var mi ?

Bir baska sorun ise kde de normal kullanici olarak actigim oturumda root
la gui leri calistiramiyorum hep bu asagidaki hatalari aliyorum.
kendi kullanici dizinimdeki .Xauthority dosyasini root dizinine
kopyaladigim zaman bu sorun duzeliyor fakat her bilgisayari acip
kapadigimda bu islemi
tekrar yapmak durumunda kaliyorum. Sorun ne olabilir. Ben bi anlam
veremedim.
# opera
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
opera: cannot connect to X server :0.0

xmms
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key

** CRITICAL **: Unable to open display
emreoda:/home/emre#

sadece sinir bozan dier problemim ise xmms i simge durumuna kuculttugum
zaman ekolayzer ve playlist simge durumuna gelmiyor ekranda kaliyor.
onlari da kapatmam gerekiyor. seceneklerinden kolay-tasima vs butun
olasiliklari denedim bir turlu playlist ve ekolayzeri simge durumuna
alamiyorum.
kde -3.2 kullaniyorum xmms in stable-testing-unstable surumlerinin denedim
3 unde de ayni hatayi verdi. nasil duzeltebilirim.

biraz uzun bir mail oldu yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.
---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin