[linux-baslangic] Re: Linux dağıtımı seçimi

From: Oguz I. Emlik (oguzemlik@comu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 13:01:17 EEST

> Pentium 2 celeron(266) işlemcili bilgisayarıma linux yüklemek istiyorum.
> Daha önceden Suse9.0 yüklemiştim. Daha sonra internetteki yorumları
> okuduğumda en çok kullanılan linux sürümünün red hat olduğunu fakat Red
> Hat'in artık ev kullanıcılarına destek vermediği yerine entrprice sürümünü
> devreye ürettiği ve fedora projesini aktif hale getirdiğini okudum.
Redhat enterpice olduktan sonra fedorayı ev kullanıcılarına yönelik olarak
cıkartığı bir dağıtım. ancak yeni kullanacaksan(yeni kullanıcı isen)
mandrake'yi öneririm.

> linux.org sitesinde pek çok linux sürümü var. Ben linux kullanmaya yeni
> başlayacak olan biriyim. Amacım işletim sistemi olarak bundan sonra linux
> kullanmak. Programlama ve network işlemlerinde, database management ve
> gerektiğinde server olabilme konusunda iyi bir sürüm arıyorum.
Mandrake işini görecektir. ama tercih sana ait. Ancak Mandrake Linux
dağıtımları içerisinde yeni kullanıcılar için en kullanıcı dostu dağıtım
olarak biliniyor.

> Sorularım şöyle:
> 1) Red Hat 9.0 bu söylediklerim için ideal midir?
> Red Hat'in bu sürümünün ilk yüklemede mp3 ve mpeg desteği vermediğini
> okudum. Fakat sonradan sourceforge sitesinden gerekli yazılımlar
> indirilebiliyormuş. Ben bilgisayarımda herhangi bir driver desteğine
> ihtiyaç duyduğumda bunu edinebilecek miyim?
evet idealdir. evet indirilebiliyor. evet edinebilieceksin :)

> 2) Anjuta nın programlama konsunda iyi bir program olduğunu okudum.
> Linux program yüklenmesi konusunda pek bilgim yok. sitesinde baktığımda
> daha çok red hat için yüklenebilecek versiyonlarını gördüm. Susede çalışır
> mı?
susede çalışıp çalışmadağını suse için paketlerin varolup olmadığından
anlayabilrisin. ancak genelde dağıtımlar içerisinde mevcut olan bir program
anjuta(mandrake). paketleri yuklerken secmen yeterli. eger sonradan yuklemek
için rpm -i anjuta..... demen yeterli.

> 3) Fedora projesinin 2.0 ı çıkmış. Red Hat in sürümlerinin yerini
> tutabilir mi? halen gelişmekte olan bir proje. Red hat 9.0 mı yoksa Fedora
> mı?

bi fark yok bence. ikiside eninde sonunda redhat ürünü.

> 4) Sürekli kullanabileceğim bir mail hesabı arayışı içindeyim. Bu konuda
> web hosting veren firmalardan bir hesap almak da aklımda. Bu istek yaşnız
> benim değil aynı zamanda okuduğum bölümdeki diğer arkadaşlarımın da
> isteği. (Bilg. Müh okuyorum). Bölümümüzün verdiği hesaplardan pek memnun
> değiliz. Yerine sürekli kullanabileceğimiz bir mail hesabımız olsun
> istiyoruz? Bildiğiniz servis sağlayıcı veya öneri var mı?

yeni bir hostname alarak bu sorunu halledebilrisiniz. Murat hocanızın veda
konuşmasında belirttiği gibi kişi başıan cok cüzi bir miktar düşecektir.

> Sevgiler.
Sevgiler bizden :))
> Oğuz.

Oğuz İ. EMLİK
oguzemlik@comu.edu.tr
---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin