[linux-baslangic] Linux dağıtımı seçimi

From: li_mu_bai (li_mu_bai@mynet.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 08:53:35 EEST

Pentium 2 celeron(266) işlemcili bilgisayarıma linux yüklemek istiyorum.
Daha önceden Suse9.0 yüklemiştim. Daha sonra internetteki yorumları
okuduğumda en çok kullanılan linux sürümünün red hat olduğunu fakat Red
Hat'in artık ev kullanıcılarına destek vermediği yerine entrprice sürümünü
devreye ürettiği ve fedora projesini aktif hale getirdiğini okudum.

linux.org sitesinde pek çok linux sürümü var. Ben linux kullanmaya yeni
başlayacak olan biriyim. Amacım işletim sistemi olarak bundan sonra linux
kullanmak. Programlama ve network işlemlerinde, database management ve
gerektiğinde server olabilme konusunda iyi bir sürüm arıyorum.

Sorularım şöyle:
1) Red Hat 9.0 bu söylediklerim için ideal midir?
Red Hat'in bu sürümünün ilk yüklemede mp3 ve mpeg desteği vermediğini
okudum. Fakat sonradan sourceforge sitesinden gerekli yazılımlar
indirilebiliyormuş. Ben bilgisayarımda herhangi bir driver desteğine
ihtiyaç duyduğumda bunu edinebilecek miyim?

2) Anjuta nın programlama konsunda iyi bir program olduğunu okudum.
Linux program yüklenmesi konusunda pek bilgim yok. sitesinde baktığımda
daha çok red hat için yüklenebilecek versiyonlarını gördüm. Susede çalışır
mı?

3) Fedora projesinin 2.0 ı çıkmış. Red Hat in sürümlerinin yerini
tutabilir mi? halen gelişmekte olan bir proje. Red hat 9.0 mı yoksa Fedora
mı?

4) Sürekli kullanabileceğim bir mail hesabı arayışı içindeyim. Bu konuda
web hosting veren firmalardan bir hesap almak da aklımda. Bu istek yaşnız
benim değil aynı zamanda okuduğum bölümdeki diğer arkadaşlarımın da
isteği. (Bilg. Müh okuyorum). Bölümümüzün verdiği hesaplardan pek memnun
değiliz. Yerine sürekli kullanabileceğimiz bir mail hesabımız olsun
istiyoruz? Bildiğiniz servis sağlayıcı veya öneri var mı?

Sevgiler.
Oğuz.
---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin