[linux-baslangic] Re: Rv: linuxun basardiklari harika amaaa...!

From: Cem Kamil Külekçi (editor@penguen.web.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 11:48:16 EEST

Arkadaşınızın şikayeti genel bir sorun olabilir mi emin değilim ama ben
hemen hemen hiç yaşamadım böyle birşey. Openoffice'de eğer excel ile
yaratılmış bir dosyayı okutmaya çalışıyorsanız bunu normal karşılamak
gerekir diye düşünüyorum. Çünkü elimde çok değerli bir hocam tarafından
hazırlanmış kitabın son hali var. Word üzerinde hazırlanmış versiyonu
yaklaşık olarak 78 MB alan tutuyor, OpenOffice üzerinde hazırlanmış
versiyonu 27,5 MB tutuyor. Bu biraz daha açıklayıcı olabilir sanıyorum.

Desktop konusunda haklısınız, bu konuda ciddi bir eleştiri yapmak
gerekirse linux halen çok fazla eksiye sahip. Ama son dönem içerisinde
Linux'un yaptığı atılım gözardı edilemez. Desktop alanında çok ciddi bir
gelişme söz konusu, bugün Fedora, Mandrake, Suse'nin bulundukları durum
ve oluşturdukları güç ortada. Longhorn'un 2006 ilkbaharında sunulma
planı (ki muhtemelen sonbaharı bulacaktır) bu süre sonuna kadar Linux'un
yapacağı gelişimin altında ezileceğini gösteriyor. Çünkü son kullanıcı
bazında arada çok küçük bir mesafe kaldı (kullanım rahatlığı ve desktop
konusunda). Ama tekrar söylüyorum kesinlikle haklısınız artık linux bu
yöndede adım atabilmeli (ki gelişim o yönde).

Kimsenin Windows mu Linux mu demeden Linux kullanacağı günlerin en kısa
sürede gelmesi dileğiyle:)

Kolay gelsin

Cem