[linux-baslangic] Rv: linuxun basardiklari harika amaaa...!

From: Bora (bora@portakalteknoloji.com)
Date: Thu 27 May 2004 - 08:49:45 EEST

Merhaba,

Linux bir isletim sistemi olarak bir isletim sisteminin butun gorevlerlerini
yerine getirmektedir. Sayilari giderek azalan bazi inatci donanim
ureticilerinin aygit surucusu destegi vermemesi onumuzdeki tek sorun
diyorum.

Ancak uygulama yazilim tarafindaki eksiklikler Linux ile bazi islerin
yapilmasina engeldir. Ornegin fotograf sanatcisi bir tanidigim sunucu olarak
yillardir bir cok yerde Linux kullandigi halde fotograf islemekte Kodak'in
Windows yazilimlarinin esdegeri bir yazilim bulamadigi icin (para vermeye de
hazir) Linux'u masa ustunde kullanmakta zorlaniyor. Yada yuksek lisans
yaptigim ODTU Endustri Muhendisligi Bolumu Lindo/Lingo ikilisi, Minitab,
Arena, vb. onlarca yazilimin hepsinin birden sorunsuz calistigi tek isletim
sistemi olan NT 4.0 + SP6 ikilisini kullanmakta.

Yani artik konu Linux'dan cikmis Linux'da calisan uygulama yazilimlarina
gelmistir.

Bu arada Internet Explorer'dan Media Player'a ve hatta Notepad'e bir cok
bilesenin de isletim sistemi ile gelmek zorunda olmayan uygulama yazilimlari
oldugunu hatirlatayim. Avrupa Birligi boyle 20 kusur tane bilesen tespit
etmis Windows'da.

Bora Gungoren
Portakal Teknoloji