[linux-baslangic] tar nasıl kullanılır?

From: s d (sertacd@yahoo.com)
Date: Fri 14 May 2004 - 22:24:22 EEST

merhaba!
suse linux kullanıyorum, rpmleri açmakta-yüklemekte
sorun yaşamıyorum. tar uzantılı bir dosyayı açtığımda
içindekileri nereye kopyalayacağım ve windowstaki gibi
önce zipli dosyayı extract edip sonra setup gibi bir
dosya çalıştırmam gerekiyor mu yoksa sadece kopyalamak
yeterli mi? oyunlar ve programlar nereye(hangi dizine)
kopyalanmalı?
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.