[linux-baslangic] Duyuru: Turkce arayuzlu internet sunucusu Enki

From: Mehmet Gencer (mgencer@cs.bilgi.edu.tr)
Date: Fri 14 May 2004 - 14:12:06 EEST

Ucretsiz edinilebilen pek cok e-posta ve web sunucusu olmasina ragmen
bunlarin cogu Linux platformunda calisan ve Turkiye'deki kucuk/orta boy
kurumlarim/organizasyonlarin bilgisayar konusundaki birikimiyle
kullanmalari cok guc olan yazilimlar. Bir sure once bu tespitten yola
cikarak, bu turden kurumlarin elektronik ortamda varlik gostermesini
kolaylastiracak, kullanim kolayligini on planda tutan bir yazilim
hazirlamaya giristim. Kullanilabilir bir olgunluga ulastigi inanciyla
bilginize sunuyorum.
Enki, e-posta, web ve sohbet sunuculariyla beraber bunlarin yonetimini
saglayan bir konsol iceriyor. Yazilimin sundugu fonksiyonlarin cogu
Python programlama diliyle yazilmis ozgun modullerce saglaniyor, ancak
eger uzerinde calistigi isletim sistemi uygunsa guvenli servisler (SSL)
ve yuksek performansli bir web sunucusu gibi varolan programlari
kullanabiliyor. Temel servislerin tamami Linux ve Windows sistemlerinde
ayni sekilde calisabiliyor ve Turkce arayuzlu konsol kullanilarak
kontrol edililiyor.
Sanal alanlar(virtual domains), e-posta gruplari gibi ozellikleri
sayesinde kucuk kurumlar kadar servis saglayicilar tarafindan da
kullanilabilecegini umuyorum.

Genel kamu lisansi ile dagitilan bu programa ve kullanim kilavuzuna
ucretsiz olarak http://www.cs.bilgi.edu.tr/~mgencer/enki/
adresinden ulasabilirsiniz. Bu sayfada windows icin bir hizli kurulum
rehberi de bulacaksiniz.

Su anda beta kalitesindeki programin 1.0 versiyonunu yaz ortasina kadar
tamamlamayi umuyorum. Bunun icin elestiri ve onerileriniz yararli
olacaktir.

saygilarimla,
Mehmet Gencer
Bilgi Universitesi, Bilgisayar Bilimleri Bolumu
Ogretim Gorevlisi
home page: http://www.cs.bilgi.edu.tr/~mgencer/
e-posta: mgencer@cs.bilgi.edu.tr
ofis tel: 0212-311 5412

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin