[linux-baslangic] Re: NVU'yu deneyen varmıdır?

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Sat 08 May 2004 - 20:28:10 EEST

                merhabalar,

        bu tartismaya tuz biber olmak istemedim ama sanirim bir seyler yazmadan da
edemeyecegim. ilk once Enver Bey'in dediklerine sonuna kadar katiliyorum.
kodun sunacagi esnekligi size hicbir WYSISYG programi sunamaz.

        bu sozume karsi tarafin savunmasi hep su oluyor: "ama cogu grafiker bu tur
gorsel html tasarim programlarini kullaniyor". bu soz dogru olmakla birlikte
bir savunma niteligi bile tasimamaktadir. grafikerler WYSIWYG kullanirlar
cunku onlar adi ustunde grafikerdir, programci degil. hatta sahsen
html+css ile web tasarimi yapmanin en az bir grafikerin ki kadar estetik
kaygisi tasidigina inaniyorum. cok basit bir sekilde etrafimizda gordugumuz
cogu unlu web tasarimina bakarak sonucu kolaylikla gorebiliriz:
        m$ sitesini frontpage ile mi tasarliyor? yada adobe, golive; macromedia
dreamweaver ile mi? gelin biraz gercekci olalim, eger bir WYISWYG programi
kullaniyorsaniz yapabilecekleriniz onun "what it sees" (onun ne gordugu) ile
sinirlidir, sizin degil ;)

        ben hep tasarimlarini dahiyane buldugum mit.edu ve yahoo.com'u tasarima
gonul adamis (!) arkadaslara ornek olarak veririm. iste html boyle yazilip,
css boyle kullanilir. hem de bandwidth canavari resimler, makinade cpu
birakmayan flash animasyonlari olmadan da.

        nacizane goruslerim de umarim kullandigim igneli dil kimseyi ongorulenin
otesinde rahatsiz etmemistir, iyi calismalar.

P.S. sunu da iddaa ediyorum: bir WYISWYG editorun tum sinirlarini ogrenmekten
daha kisa surede html ve css ogrenin, oyle bir siniriniz olmasin!

Kendime Not: listeye bu baslikli bir mesaji 3. kez atisim, her sene boyle bir
WYISWYG editor firtinasi kopuyor ve ben her ne hikmetse kendimi bir anda
bu curcnada buluyorum. derhal bu mesaji to-be-forwarded'a at.

On Sat, May 08, 2004 at 07:30:14PM +0300, Enver ALTIN wrote:
> XHTML 1.0 ve CSS 2.0 ??renerek, elle yazd???n?z kodlarla herhangi bir
> tasar?m uygulamas?nda yapmakta zorlanaca??n?z etkileri ?ok daha az
> miktarda ve basit kodla geli?tirebilirsiniz.
>
> Bence belli bir bilgi/beceri d?zeyinin ?zerindeki insanlar i?in bu ve
> benzeri tasar?m uygulamalar? pratik de?il.

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin