[linux-baslangic] Linux'un arkasindaki win makineye nasil erisilir?

---------

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@axtelsoft.com)
Date: Fri 26 Mar 2004 - 08:05:14 EST

    Iki farkli yerde linux uzerinden IP masquerading ile (kablonet) internete cikan kucuk win aglari var. Bu sistemlerin linux baglantisina internet uzerinden text modunda sorunsuz erisiyorum (putty/SSH). Linux makinelerin sabit IP'leri olmadigi icin de, dinamik IP kullaniyorum.
    Son gunlerde, linux'un arkasindaki win makinelere de internet uzerinden erisim ihtiyaci dogdu. Bunun icin onereceginiz pratik bir yol var mi?
    Yerel agda TightVNC isimli bir program kullanarak diger win makineleri denetleyebiliyorum. Bu program, linux uzerinde de calisabiliyor. Bir oneri once disaridan linux'a baglanmak, oradan da yerel makineye erismek seklinde idi. Kablonet uzerinden hem de kademeli olarak yapilacak boyle bir baglantinin verimli olacagini sanmiyorum. Ayrica, yukarida sozunu ettigim linux makinelerden birisi (evde kullandigim) sadece konsol modda calisabiliyor. Bu nedenle win makineye dogrudan erisebilmem gerekli.
    Linux uzerinde iptables kurallariyla boyle birsey yapma olanagim var mi?
    Ornegin win makinanin adresi 192.168.0.1, linux'unki de 174.75.76.77 olursa, nasil bir kural satiri/satirlari kullanabilirim? Belli bir portu yerel baglantiyi kurmak icin kullanmam mumkun mu?
    Yukarida ozetlemeye calistigim konunun hangi baslik altinda toplanabilecegini belirtmeniz bile, (transparent proxy bu mu?) yapacagim arastirmalar icin bir baslangic noktasi olusturacaktir.
    Simdiden tesekkurler.