[linux-baslangic] knoppix kurulumu

---------

From: Serdar Göncü (sgoncu@anadolu.edu.tr)
Date: Sun 21 Mar 2004 - 12:37:50 EST

    Merhabalar işyerimdeki bilgisayarımda linuxu öğrenmek amacıyla Knoppixi cd den çalışacak şekilde ayarladım. home dizinini hard diskte img dosyası şeklinde ayarlardım. ethernet kartı, ip ayarlarımıda hadr diskten konfigürasyona dosyalarını göreceği şekilde açılmasını sağlıyorum ama,
    *Knoppixi hard diskime hard diskten normal bir işletim sistemi gibi nasıl kurabilirim?

    *Hadi kurmadık diyelim. Home dizinini 300 MB olcak şekilde ayarlamıştım. Bunu 1 Gb a nasıl yükseltirim. Kayıtlı ve ayarlamaları yapılmış ve kurulmuş programlarım uçarmı?

    * İşyerimde statik İP, DNS, ağ geçidi, numaralarım var ve windowsta ağa bağlantı kurmak için ve ağdaki bir printerdan çıktı almak için kullanıcı adım ve şifrem var. Knoppixteki ayarlamalarım ile İP, DNS, ağ geçici, maskeyi giriyorum. ama ağ komşularımı nerden görebileceğimi, klasörlerimi paylaşıma açacağımı, ağdaki printera nasıl çıktı gönderebileceğimi bilmiyorum

    Ne çok şeyde bilmiyorum ama dimi ;)

    Bu yeni linux kurduna yardım ederseniz çok sevinirim. Kolay gelsin

    Araş. Gör. Serdar Göncü
    Anadolu Ünv. İkieylül Kampüsü
    Müh. Mim. Fak. Çevre Müh. Böl.
    26470 ESKİŞEHİR