[linux-baslangic] SMB uzerinde yazici paylasimi hk.

---------

From: Gokhan UYE (gokhan.uye@omurga.com)
Date: Thu 18 Mar 2004 - 09:49:15 EST

    bir ofise icerisinde 30 adet windows Xp home edition kurulu durumda. bir
    adet de Xp Professional var. Bunlara dosya sunucusu olarak da Redhat Linux
    9.0 hzmet veriyor. Linux'a bagli olan Printer daha once Xp Professional
    uzerinden kullanilabiliyordu. Ancak makinenin uzerinde , eklenen
    bilgisayarlar icin yeni kullaniciar actim ve onlarin home dizinlerine erisim
    haklarini tanimladim. bundan sonra yaziciyi Windows'lar uzerinde tanitmaya
    basladim. ancak tanitmama ragmen erisim engellendi diye bir uyari veriyor .
    Ve asla yazdirma islemini gerceklestirmiyor. SMB ve nmb servisleri sorunsuz
    calisiyor. SMB.conf dosyasinda da workgrus name'i , userlarin home
    folderlairni hepsini tanimladim. printer icin de erisim acik ve printcap
    dosyasinda da bu yazici belirtilmişs durumda. Kullaniclar home diziznlere
    ulasabiliyor ve ortak paylasim alanlarina da erisebiliyor. Ancak printer
    erisiminde bu tip bir sorunla karsilasiyorum. Bu konunda yardimci olabilecek
    arkadaslar varsa cok sevinrim.

    Saygilar ve iyi calismalar

    Gökhan UYE