[linux-baslangic] Re: baslangicta root olmak

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 20:32:43 EST

    OU> tehlikeliymis. Durduk yerde sistemi göctürmeye gerek yok ...

     Evet kesinlikle :)

    OU> peki ben bu windows yedeklerime root olarak baglanmadan ulasamaz
    OU> miyim ? win_d dosyasinin yasagini kaldirsamda normal kullanici
    OU> olarak baglandigimda da icindekilere ulasa bilsem ... yapamaz miyim

     Simdi bu isin iki yolu var. Mandrake denetim masasinda sanirim aygit
    yoneticisi altinda diskdrake isimli bir aracla, sizin wimdoz
    bolumlerinin nasil sistem tarafindan kullanilacagi (mount edilecegi) bir
    bolum var. Burada kullanicilar da kullanabilsin demeniz yeterli.

     Ha daha kisa yol nasil olur derseniz, /etc/fstab dosyasini root olarak
    kendiniz degistirip istediginiz degisikligi yapabilirsiniz. Ilgili
    satirda parametreler kisminda

     neyi nereye tipi parametreler

     users ve umask=0 parametreleri olursa yerel kullanicilar rahatlikla
    erisebilir.

     Yine de, mandrake nin normal kurulumunda ontanimli olarak sizin normal
    kullaniciniz bu dizinlere erisebiliyor olmasi gerekiyordu. Ben
    ulasamamanizi sizin yaptiginiz bir ayara bagliyorum.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens