[linux-baslangic] Re: mount

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Sun 14 Mar 2004 - 16:00:52 EST

    Sun, 14 Mar 2004 22:16:14 +0200 tarihinde
    Onur Kucuk <onur@kablonet.com.tr>'nin yazdıkları:

    > Peki terminalde root olmadan girebiliyor musunuz ?
    >

    > Normalde mandrake bu isi becerir, 9.2 yi kurdugunuzda bahsettiginiz
    > gibi bir durum olusmaz.
    >
    > Sizin yaptiginiz bir ayar vs. engelliyor olabilir mi ?
    >
    > MSEC (Mandrake Security) ayarlarini standart disinda bir ayara
    > getirmis
    > olabilir misiniz ? Kurulum sirasinda ya da daha sonradan
    > degistirebiliyorsunuz. MSEC sizin girisinizi engelliyor olabilir.
    > Mandrake denetim masasindan msec seviyesini standart a cevirmeyi
    > deneyin.

    "$ mount /mnt/win_c" gibi bir komut ile diskleri bağlamadığı sürece
    Mandrake'nin kendi yaptığı ayarların bir anlamı olmuyor. Arkadaşın
    önceki postalarda belirttiği komut /etc/fstab dosyasını okumaz bu
    nedenle disk bölümü seçeneklerinde "user, users" gibi bir girdi
    olmadığında root dışında bu bölümleri başka kullanıcılar
    bağlayıp-ayıramaz. Şöyle birde örnek verelim;

    caldera@ATHENA:~$ mount /mnt/win_d/
    caldera@ATHENA:~$ cat /etc/fstab |grep win_d
    /dev/hda5 /mnt/win_d vfat
    quiet,iocharset=iso8859-9,umask=000,codepage=857,nodev,noexec,users
    0 0

    caldera@ATHENA:~$ mount /dev/hda5 /mnt/win_d/

    ******mount: only root can do that

    caldera@ATHENA:~$ mount /mnt/win_d/
    caldera@ATHENA:~$ mount |grep hda5

    /dev/hda5 on /mnt/win_d type vfat
    (rw,noexec,nosuid,nodev,quiet,iocharset=iso8859-9,umask=000,codepage=85
    7)

    caldera@ATHENA:~$

    Eğer bağlama noktasını belirterek bağlamaya çalıştığınızda bir hata
    veriyorsa ya da halen ulaşamıyor iseniz Mandrake Kontrol Merkezinde
    "Donanım/ Bağlama Noktaları" gibi bir seçenek bulunur. Bu seçenek ile
    sabit disklerin nereye bağlanacağını ve bağlama seçeklerini
    belirtebilirsiniz. Tabii komut satırından da yapabilirsiniz bunu, bir
    terminal açın ve root olun, ondan sonra /etc/fstab dosyasını bir
    editörle açın (vi, mcedit, nano, pico). Eğer fat disk bölümleri ile
    ilgili girdiler zaten bulunuyorsa 4. kolon da seçenekler üzerinde oynama
    yapmamız gerekiyor, yukarındaki örnek işinize yarayacaktır. Yok ben
    kendime göre özelleştirmek istiyorum derseneiz "man fstab" ve "man
    mount" ile kullanılabilir seçeneklerin ne olduğunu ayrıntılarıyla
    öğrenebilirsiniz.

    Kolay gelsin, iyi akşamlar.

    > --
    > Onur Kucuk Knowledge speaks,

    - --
    Erçin EKER
    UIN: 82166138
    Jabber: ercineker@jabber.org

    Once upon a time there was a DOS user who saw Unix, and saw that it was
    good. After typing cp on his DOS machine at home, he downloaded GNU's
    unix tools ported to DOS and installed them. He rm'd, cp'd, and mv'd
    happily for many days, and upon finding elvis, he vi'd and was happy.
    After
    a long day at work (on a Unix box) he came home, started editing a file,
    and couldn't figure out why he couldn't suspend vi (w/ ctrl-z) to do
    a compile.
            -- Erik Troan, ewt@tipper.oit.unc.edu