[linux-baslangic] Re: mount

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 14 Mar 2004 - 08:32:57 EST

    "Orkun Unalan" <orkunalan@hotmail.com> wrote:

    OU> Selam Dostlar, yardimlariniz icin tesekkürler . Sayenizde hem
    OU> mandrake linuxu hemde windowsu kullana biliyor, linuxta java ve msn
    OU> icq vs... kullana biliyorum. Fakat bi kac problemim daha kaldi .

     Gayet guzel :)

    OU> Bunlardan ilki fat32 olan bölümleri göremiyorum . Bunu mount ile
    OU> yapildigini okumustum. Arastirdim, mount -t vfat -o rw /dev/xxx
    OU> /Win diye bir komut buldum. Fakat pek bisey anlamadim,benim

     mount neyi nereye

     ornegin

     mount /dev/hda1 /mnt/win_c

    OU> konqueror ile baktigimda file:/mnt dizini altinda win_d ve win_c
    OU> diye bir klasörüm var.Onlari actim mi yedeklere ulasabilirim sanirim
    OU> ? ama actirmiyor..

     Uzerine tikladiginizda yedeklere girip gorebilmeniz lazim. Mandrake
    bu islemde sorun cikartmaz pek.

     Yine de dosyalariniza ulasamadiginizdan eminseniz mandrake denetim
    masasinda sanirim donanim bolumunde harddisklerinizle ilgili bir ayar
    programi var, onu kullanabilirsiniz. Yine de ben dosyalarinizin orada
    olduguna eminim.

    Bir terminal emulatoru acip (ornegin konsole) su komutu verince

     ls -al /mnt/win_c

     dosyalarinizi gorebiliyorsaniz her sey yolunda demektir.

    OU> zaten komut satirina yazincada bunu sadece root
    OU> yapabilir diye bir uyari geldi. Diger bölümde mount ile ulasirim ?
    OU> root olmak icin napmak lazim?

     Ozellikle kullanicilara yetki verilmemis ise sadece root yapabilir. Bir
    terminal emulatoru acip

     su - ( eksi ye dikkat)

     komutunu verdiginizde, size sorulan root parolasini dogru girerseniz o
    terminal icinde yaptiginiz her islem root yetkisi ile yapilir.

    OU> ikinci bi sorun ise donanim ve sürücülerle ilgili. Bilgisayar sanki
    OU> biraz yavas calisiyor ve ses ayarlari olmadi galiba ki ses cikmiyor
    OU> hoperlorlerden.O ayarlari nasil yapariz ? sürücüleri dogru taniyip
    OU> tanimadigini nasil biliriz ...

     Mandrake denetim masasinda Harddrake programina bakabilirsiniz.

     bir iki oneri

     - Mutlaka update lerini yapin
     - KDE kullaniyorsaniz ses sunucusunu (artsd) kapatin
     - MDK denetim meerkezinde, servisler kisminda alsa servisini kapatin.
     - MDK denetim merkezinde, gereksiz olduguna inandiginiz butun
    servisleri kapatin. (tinydns vs.vs.)
     - Ses ayarlarinin acik ve aktif oldugundan emin olun.

    OU> tanimadiysa arastirir bulurum
    OU> sürücüleride, nerden nasil bakilip nasil yükleniyor onu bilemiyorum
    OU> iste ...

     Pek bir sey yuklemenize gerek olmamali. Eger donaniminiz cok cok yeni
    degilse ve istisna donanimlardan degilse her sey taninmistir, sadece
    ufak ayarlar istiyor olabilir.

    OU> ücüncüsü ise mail attigimda 2 tane yolluyor .konqueror den kaynakli
    OU> bi problem sanirim ?

     Olmamasi lazim. Baska bir tarayici ile (mozilla ornegin) deneyin bence.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens