[linux-baslangic] Re: bir aceminin kernel maucerasi

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 05:35:50 EST

    On Thu, 2004-03-11 at 10:38, Kerem Koy wrote:

    > Merhaba ,
    >=20
    > Daha once bir iki kez kernel upgrade cabam olmustu. Hatta calistilar anca=
    > bazi problemlerden dolayi ( cdrom'u tanimama gibi ) vazgecmistim ancak su
    > cumleyi okuyunca=20
    > "Recompiling the Kernel? Ohmigosh, isn't that meant only for Linux Gurus?=
    "
    > you ask.=20
    >=20
    > Not so! If I can do it, an orangutan could do it.
    >=20
> [...]

    Gecmis olsun ortaligi baya birbirine katmissiniz :) ama kurtarilamaz
    birsey yok ortada... Ucan boot olsun...

    CD'den boot edin... Mandrake'de nasil oluyor bilmiyorum ama hemen hemen
    her dagitimda setup asamasinda sadece lilo'yu configure ettiginiz yere
    dogrudan gidebiliyorsunuz (ornegin slackware'de pkgconfig ile veya
    cd'den boot ettikten sonra setup'i calistirip reconfigure secenegini
    secince)... Bu yolu bulursaniz eger yeniden cd'den boot image'i atmasini
    saglayin... Sorun cozulur...

    ANCAK:
    Eger /boot 'u ayri bir partition yaptiysaniz /boot'u ve root'unuzu bir
    yere mount edin (atiyorum /mnt altina)... /mnt altina mount ettiginizi
    farz ederek devam ediyorum... chroot /mnt yapin ve artik sanki eski
    halinden mount etmissiniz gibi bir durum olusmus olsun... isterseniz
    /etc dizini altindaki lilo.conf'a bir goz atin... cikinca lilo yazin...
    Lilo yazimi bitince reboot edebilirsiniz...

    AYRICA:
    Bir boot loader kullanirken boot'u her zaman root yerine MBR'a yazmanizi
    oneririm (ozellikle de cift isletim sistemi kullaniyorsaniz veya
    acemiyseniz)

    Hazar Agency & Computer Systems
    (GNU/Linux Solutions)
    Phone: +90 212 356 65 56
           +90 212 356 62 75

    Projects and Software Development Department Manager
    Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part