[linux-baslangic] bir aceminin kernel maucerasi

---------

From: Kerem Koy (kerem.koy@turkuaz.com.tr)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 03:38:35 EST

     Merhaba ,

    Daha once bir iki kez kernel upgrade cabam olmustu. Hatta calistilar ancak
    bazi problemlerden dolayi ( cdrom'u tanimama gibi ) vazgecmistim ancak su
    cumleyi okuyunca
    "Recompiling the Kernel? Ohmigosh, isn't that meant only for Linux Gurus?"
    you ask.

    Not so! If I can do it, an orangutan could do it.

    kendimi bir orangutandan daha becerikli zannedip bir istahla mandrake 9.2 de
    2.4.22-10 dan 2.6.3'e yukseltmeye basladim. Kernel.org dan
    Linux-2.6.3.tar.gz paketini indirdim. /usr/src/altina actim Gconf da
    basladim seceneklere bakmaya. Amd kullaniyordum isaretledim, cd writerimdan
    dolayi scsi destegi verdim. Zannimca bu kernel de yeni baslayan bir destekle
    cd/dvd destegi verdim. Daha fazla bir seye ellemedim ( bir kac seyi
    kurcalamak icimden geldi ama kendimi tuttum ) ve kaydettim. Make dep clean
    yaptim. Make bzImage modules ile bzImage'i olusturdum. /i386/boot/bzImage'i
    /boot/vmlinuz-2.6.3 olarak kopyaladim. System.map i System.map-2.6.3 olarak
    kopyaladim /.config dosyasini Config-2.6.3 olarak yine boot dizinine
    kopyaladim . Ve make modules_install yerine make modules install komutunu
    verdim ve kernel panic hatasina gidiyorsun gibi bir mesaj verdi ben tekrar
    make modules_install komutunu verdim modulleri install etti ve liloyu
    derlemek istedigimde lilo.conf'a yeni kernel seceneginin ilave edildigini
    gordum bunu hangi asamada yaptigini bilmiyorum. lilo komutunu verdim hata
    vermeden yuklendi. Makineyi tekrar yeni kernel ile actim tabii tahmin
    ettigim gibi olmadi siyah ekranda takildi kaldi. Reboot ettim eski kernel le
    acmak istedim olmadi yine siyah ekran geldi. Acilis Cd si ile rescue etmek
    istedim /boot dizini altinda 2.6.3 e ait olan bzImage, System.map, Config ve
    vmlinuz dosyalarindan ikiser adet vardi. Benim kopyaladiklarimi sildim
    vmlinuz dosyasinida sildim ve yerine vmlinuz.old dosyasini kopyaladim.
    mkinitrd komutunu verdim bu komutu rescue modunda kullanamadim. Sonuc olarak
    makinem acilmiyor. Kendi dusen aglamazmis ama ne yapacagimida bilmiyorum.
    Bana bir yol gosterirmisiniz ? eski kernelle makineyi tekrar nasil acabilirm
    ?

    Biraz uzun oldu zamaninizi aldigim icin kusura bakmayin
    Iyi calismalar
    Kerem