[linux-baslangic] Re: sudo ve echo ile rc.local a ekleme yapma.

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 10:48:56 EST

    On Tue, 2004-03-09 at 17:32, Gürkan KARABATAK wrote:
    > Selamlar

    Selam...

    > Web üzerinde yaptığım bir uygulama için sudo ile apache user ıne root yetkisi veriyorum. Amacım rc.local içine bir satır eklemek.

    Hiç iyi etmiyorsun...

    > Normalde diğer komutlar calışıyor ancak echo komutu ile rc.local e ekleme yapamıyorum.
    >

    > Sorunu anlamak için kendim apache user olarak console dan aynı şeyi denedim. Ancak şöyle bir durum var
    >

    > apache# sudo pico /etc/shadow ile dosyayi acip her türlü işlem yapip kaydedebiliyorum aynı şekilde rc.local a da oyle ancak
    >

    > sudo echo "deneme" >> /etc/rc.local dediğim zaman permission denied diyor.

    dagitiminiz ne bilmiyorum ama shadow dosyasinin grubu "shadow",
    rc.local'in grubu "root" tur... sadece root grubu yazabilir...
    Unutmayın ki sudo her şey için geçerli değil...

    > Bunu nasıl aşarım veya sahibi root olan dosyanın sonuna sudo ile başka nasıl ekleme yapabilirim?

    sudo yerine madem bir program yazıyorsunuz, programınız için özel bir
    user ve / veya grup atayın, hangi hakları istiyorsanız o hakları verin,
    o kullanıcı üzerinden işlem yapsın programınız...

    Saygılar
    Gürkan ASLAN