[linux-baslangic] sudo ve echo ile rc.local a ekleme yapma.

---------

From: Gürkan KARABATAK (gkarabatak@firat.edu.tr)
Date: Tue 09 Mar 2004 - 10:32:48 EST

    Selamlar
    Web üzerinde yaptığım bir uygulama için sudo ile apache user ıne root yetkisi veriyorum. Amacım rc.local içine bir satır eklemek.

    Normalde diğer komutlar calışıyor ancak echo komutu ile rc.local e ekleme yapamıyorum.

    Sorunu anlamak için kendim apache user olarak console dan aynı şeyi denedim. Ancak şöyle bir durum var

    apache# sudo pico /etc/shadow ile dosyayi acip her türlü işlem yapip kaydedebiliyorum aynı şekilde rc.local a da oyle ancak

    sudo echo "deneme" >> /etc/rc.local dediğim zaman permission denied diyor.

    Bunu nasıl aşarım veya sahibi root olan dosyanın sonuna sudo ile başka nasıl ekleme yapabilirim?

    /etc/sudoers dosyasinda kullanıcı için root yetkisi ayarlanmış durumda.