[linux-baslangic] Re: linux acilmiyor :((((((

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 04 Mar 2004 - 13:44:20 EST

    Serdar> Selamlar
    Serdar> Mandrake 9.1 yuklu olan bir muhasebe server var.
    Serdar> Daha once baska makinedede olmustu ama onu fsck duzeltmisti.
    Serdar> Bunu nasil duzelrtirim acaba?
    Serdar> Acilirken Failed to check file system. Do you want to repair the errors? (Y/N)
    Serdar> Yes diyorum. Root sifresini girdigim zaman
    Serdar> Repair filesystem 1# olarak geliyor.
    Serdar>
    Serdar> df ile baktigimda /dev/hda5 olan / partitionu gorunuyor.
    Serdar>
    Serdar> fsck ile denedim ama olmadi. Baska bir yontem var mi acaba?
    Serdar> Diskim bozulmus olabilir mi?
    Serdar>
    Serdar> Tesekkurler

    Verdiginiz bilgiler yeterli degil.

    e2fsck ile denemenizi oneririm.
    zaten hata verdigi yerde e2fsck ve parametreleri yaziyor
    olmasi gerek.

    diskiniz bozulmus olabilir, ya da uzerindeki filesystem hatalari
    fazla olmustur (elektrik kesintisi vs sebepli)

    ileride boyle hatalar yasamamak icin genelde ext3 tercih
    etmek yeterli oluyor. cok nadir durumlar haricinde ext3 sizi
    acilista o mesajla muhattap etmiyor.

    saygilar.

    dangerous content, and is believed to be clean.