[linux-baslangic] Re: OpenOffice ve Printer sorunu...

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 02 Mar 2004 - 21:52:24 EST

    Gurkan Aslan <gurkan@iaslan.com> wrote:

    GA> Herkese merhabalar...
    GA> CUPS'a tanıttığım USB printer'ı bütün programların doğrudan
    GA> görebilmesine, erişebilmesine rağmen OpenOffice'den erişim
    GA> yapamıyorum... spadmin ile doğrudan erişmeye çalıştığımda LPR ile
    GA> erişim yapmaya çalışıyor USB printer'a ve basim yapamiyor...
    GA>
    GA> Aynı yöntemlerle USB olmayan, yani LPD ile erişim yapan bir printer
    GA> bağladığımda OpenOffice doğrudan görüyor, ama USB olduğunda sadece
    GA> OpenOffice böyle bir sorun çıkarıyor...
    GA>
    GA> Konu hakkında bir fikri veya bilgisi olan var mı?

     Sorun yazicinizin usb olmasi ile ilgili degil, cups ile calisiyor
    olmasi ile ilgili. Son OOO surumlerinde ne degisti bilmiyorum ama
    paralel port yazicimda ben de ayni durumu fark ettim.

     Sorunun cozumu icin, benim bildigim klasik yol spadmin de listedeki
    yazicilardan secerek (ben sahsen linuxprinting.org daki yazicim ile
    ilgili ppd dosyasini import etmeyi tercih ediyorum) ooo ya yaziciyi
    hangi komutla kullanacagini yazmak.

     Henuz bunu deneme firsatim olmadi ama calisip calismadigini soylerseniz
    biz de net olarak ogrenmis oluruz.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens