[linux-baslangic] Re: Password Değiştirme

From: Arman (Armish) Aksoy (armish@linux-sevenler.de)
Date: Sat 05 Jun 2004 - 16:58:19 EEST

Merhaba,

> Arkadaşlar merhaba bir bash script içinde parametre olarak verdiğim username ve password bilgisi ile kullanıcı şifresini nasıl değştiririm?
> Örn : Script'imin adı psch olsun
>
> psch username password
>
> istediğim $1 ve $2 ile gelen deger doğrulsunda şifreyi confirm etmeden nasıl değiştiririm. passwd ile değiştiremiyorum.

passwd --stdin ile girdiden bilgi alabiliyor. Mesela:

# su -
# echo "yenisifrem" |passwd denemekullanicisi --stdin
hanging password for user denemekullanicisi.
passwd: all authentication tokens updated successfully.
#

Sanirim bunu bahsettiginiz $1 ve $2'li scriptinizde kullanabilirsiniz?

Kolay Gelsin

--
Arman (Armish) Aksoy
http://lfs.geleceklinux.org