[linux-baslangic] Re: Slackware 10 - Belirledigim Sorunlarim

---------

From: mustafa ogun (mustafaogun@gmx.net)
Date: Tue 29 Jun 2004 - 01:03:09 EEST

>1) Siyah konsollarda Turkce karakterlerle ilgili sikinti cekmezken X
>arabiriminde kesinlikle Turkce karakter kullanamiyorum. Menulerdeki
>turkce karakterler bozuk cikiyor. (GNOME un da turkce olmasini guc bela
>root iken GDM yi calistirarak basardim) Sanirim X in kendi icerisinde
>Turkce font paketleri yok ama bugune kadar kullandigim tum dagitimlarda
>varken Slackware de nasil olmaz ki ? Boyle bir ihmal soz konusu mu ??

ben hic konsolda yumusak g cikarmak icin ugrasmadim, birgun
kendiliginden bu destek gelene kadar da ugrasmamaya kararliyim :)

ama senin problemin sanirim bu degil, /etc/X11/xorg.conf dosyani bir
editorle root olarak acip, klavye ayarlarinin oldugu bolumde

 Option "XkbLayout" "us"

satiri var, oradaki us'i tr yapip onundeki # isaretini kaldirmak
muhtemelen yeterli olacaktir.

>2) Mozilla-Installer ile Mozilla kurmak istedigimde aynen soyle oluyor:
>
>root@tunix:/pub/mozilla-installer# ./mozilla-installer
>
>Gtk-WARNING **: cannot open display:
>root@tunix:/pub/mozilla-installer#

user olarak acip da terminalde su - root yazmis olabilir misin?
eger oyleyse ya bir de sadece "su" yazarak (tiresiz) dene root olmayi ve
oyle calistir dosyayi,
ya da export DISPLAY 'le erisim ver.

>3) Elimde FC2 de gayet guzel calisan Theme ler var.. Ama ayni theme
>paketlerini GNOME un icerisindeki Tema bolumunden yukleyemiyorum.
>Yuklemeye calistigimda hata vermiyor ama yukledigim sey klasorlerine
>acilirak atilmasina ragmen menude yer almiyor..

ne hatalar verdigini kim nerden bilebilir ki :)

>4) Faremin kaydirma tekerlegi calismiyor. Nette bulunla ilgili
>/etc/X11/xorg.conf icerisinde fareyle ilgili tanimlamalar arasinda
>birseyler yazma onerilerini gordum, denememe ragmen maalesef calismadi.

yine /etc/X11/xorg.conf dosyanda fare ayarlarinin oldugu bolume

Option "ZAxisMapping" "4 5"

satirini eklemen gerekiyor.

>Simdilik sorunlarim bunlardan ibaret... Yardimci olabilecek arkadaslara
>simdiden sonsuz tesekkurler..

rica ederiz.