[linux-baslangic] Slackware 10 - Belirledigim Sorunlarim

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Tue 29 Jun 2004 - 00:28:09 EEST

Merhaba,

FC2 den cok sikildigim icin dagitim degistirmeye karar verdim en
sonunda... Slackware 10 cekip denemeye karar verdim. Su anda X
arabirimde Gaim vb programlar ile calisabiliyorum. Bircok sey normal...
Fakat oyle sorunlarim var ki bunlarin cozumlerini de bulsam bile
calismadilar... Ne yapacagimi bilemiyorum...

1) Siyah konsollarda Turkce karakterlerle ilgili sikinti cekmezken X
arabiriminde kesinlikle Turkce karakter kullanamiyorum. Menulerdeki
turkce karakterler bozuk cikiyor. (GNOME un da turkce olmasini guc bela
root iken GDM yi calistirarak basardim) Sanirim X in kendi icerisinde
Turkce font paketleri yok ama bugune kadar kullandigim tum dagitimlarda
varken Slackware de nasil olmaz ki ? Boyle bir ihmal soz konusu mu ??

2) Mozilla-Installer ile Mozilla kurmak istedigimde aynen soyle oluyor:

root@tunix:/pub/mozilla-installer# ./mozilla-installer

Gtk-WARNING **: cannot open display:
root@tunix:/pub/mozilla-installer#

3) Elimde FC2 de gayet guzel calisan Theme ler var.. Ama ayni theme
paketlerini GNOME un icerisindeki Tema bolumunden yukleyemiyorum.
Yuklemeye calistigimda hata vermiyor ama yukledigim sey klasorlerine
acilirak atilmasina ragmen menude yer almiyor..

4) Faremin kaydirma tekerlegi calismiyor. Nette bulunla ilgili
/etc/X11/xorg.conf icerisinde fareyle ilgili tanimlamalar arasinda
birseyler yazma onerilerini gordum, denememe ragmen maalesef calismadi.

Simdilik sorunlarim bunlardan ibaret... Yardimci olabilecek arkadaslara
simdiden sonsuz tesekkurler..

---
Alper KANAT
tunix@raptiye.org