[linux-baslangic] Re: Windows ve Linux

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 28 Jun 2004 - 13:38:27 EEST

Selamlar..

Mevzuyu uzun uzun anlatmak zor, benim gibi tembel adamlarin harci degil.
O kadar efor sarfetmeyi sevseydim Windows kullanirdim..

Ama kabaca:

1. LILO'yu boot sektorde olacak sekilde yapilandirin:

lilo -b /dev/hda..

2. dd ile boot sektorun kopyasini alin:

dd if=/dev/hda.. of=linboot.dat bs=512 count=1

3. Olusan dosyayi bir diskete vs. saklayin.

4. XP'yi kurun. elbette bos bir partisyon vs. lazim bu is icin.

5. XP'nin C:\ dizininde NTLDR'nin ini dosyasi olacak. Adi boot.ini filan
olmasi lazim. Onun sonuna:

C:\LINBOOT.DAT="Linux"

Satirini ekleyin. Diskete kopyaladiginiz dosyayi C:\'ye koyun..

Sonra XP'yi yeniden baslattiginizda, Acilis menusunde "Linux" diye bir
secenek cikmali. Bunu secince Linux'unuz acilmaya baslayacaktir.

Windows ile filan ugrasmayali uzun zaman oluyor. Sanirim isgorecektir.

Ayrintilar icin GOOGLE, TLDP vs. biraz eseleyin..

Saygi ve sevgiler..