[linux-baslangic] Shellscript ihtiyaci

---------

From: A.Murat BAYRAM (mbayram@yyu.edu.tr)
Date: Fri 25 Jun 2004 - 12:27:42 EEST

Merhaba;
İki konuda yardimlariniza ihtiyacim var

Birincisi bir script;
Elimde bir text dosyasi var, her satirda bir e-posta adresi ve
karsilarinda rastgele olusturulmus sifreleri var.

eposta_1@domain.com cylmylm
eposta_2@domain.com rymznye
eposta_3@domain.com gytyenl
eposta_4@domain.com yylzngc

bu sekilde yaklasik 600 satir. Bu script, her bir satirdaki e-posta
adresine karsilarinda bulunan sifreleri gonderecek. Tabi her postada bir
aciklama da yapilmasi gerekiyor. Mesela eposta_1@domain.com adresine
gonderilecek posta

Sayin eposta_1@domain.com, sifreniz asagidaki gibidir:
cylmylm

Seklinde olacak.

Ikinci sorum;
Bir text dosyasi icerisine yeni bir satir nasil eklenir? Mesela bircok
conf dosyasi var, hepsine tek seferde belli bir satir eklemek istiyorum.
Bunu nasil yapabilirim?

Bu tip scripting icin gerekli bilgileri nereden alabilirim?

Tesekkurlerimi sunuyor iyi calismalar diliyorum.