[linux-baslangic] Re: Sendmail - SpamAssassin kurulum ve ayarlari

---------

From: Baris Simsek (simsek@acikkod.org)
Date: Fri 25 Jun 2004 - 11:55:47 EEST

merhaba,

Anladigim kadari ile relay probleminiz var. Ancak pek mantikli gelmedi bana.
Sendmail'in yeni surumleri default olarak relay'a kkapalidir ve ozellikle
/etc/mail/access den acmaniz lazim.

Suse hic kullanmadim ama bu ozelligi degistirecek kadar amtor bir
konfigurasyon yapacaklarini zannetmiyorum.

Gelen emailler normalde IP'lerine gore relay edilir veya edilmez. Sizden IP
alan kullanicilar disinda kimsenin bu server uzerinden email gonderememesi
lazim. Yine de parola dogrulamasi ile gecis yapmak istiyorsaniz SMTP auth
yapmaniz lazim. Maalesef bunu sendmail de yapmak deveye hendek atlatmak kadar
zor.

http://www.sendmail.org/~ca/email/auth.html

burdan baslayabilirsiniz (sendmail ile smtp auth icin baslica dokuman bu)

bence siz sendmail'in neden sizin ip disindakilere gecis izni verdigine
yogunlasin. illa da smtp auth yapacaksaniz pop before auth yapin, cok basit.

kolay gelsin.

Baris Simsek
http://www.acikkod.org
http://www.enderunix.org